Sunday, January 16, 2011

pointers to review

lagnat!

this is the effect of combining a week of extensive work and further studies. isama pa ang weather na nakikisabay at nagmamaganda kaya naman ako na ang may sakit. nananakit na ang lalamunan ko sa kakaubo at namumula na ang ilong ko sa kasisinga. ugh.

may exam pa ako sa martes at hindi pa ako masyadong nakakapag-review. naman, blog ko nga e hindi ko masyadong nabibisita, hand-outs pa kaya?

kaya naisip ko, why not post the basic pointers here? tutal mas exciting namang mag-blog kesa magbasa ng libro.

heniway, the coming exam is all about hydration processes. basically, there are only three (3) elementary equations to look into and each reaction, when done completely, yields a positive result to the final product.

so remember these, john stan. kever na kung 'di mo kayang sabihin kung ano ang mga 'yan!



there's not much to study about tetracalcium aluminoferrite since its hydration does not affect the product that much but more on the physical properties only.

and yes, balancing chemical equations are a must, otherwise, the reaction will not yield the desired product. to do this more correctly, consider letting go of the oxides.

so there. good luck on my exam. it's blog-hopping time.

8 comments:

  1. tissue please! nosebleed! LOL

    ReplyDelete
  2. I sooooo effin' hate balancing!

    Hahaha!

    Good for you JS.

    ReplyDelete
  3. @nimmy: i know, right? hehehe. huy, belated happy birthday to you.

    @guyrony: balancing is evil. hahaha!

    ReplyDelete
  4. I love stoich. Mabilis ako dyan. :)

    ReplyDelete
  5. Jusko! andali naman ng exam mo fafa! hahaha

    Papaalam lang si Greatkid_08 iyo! Salamat sa lahat! isang malakas na kiss sa betlog mo! mwah!

    ReplyDelete
  6. internal hemorrhage ito. hahaha! :P good luck! yakang yaka yan! ;P

    ReplyDelete